SEMERAH CINTA ANIS YUSNIMA

SEMERAH CINTA ANIS YUSNIMA........
SEMERAH CINTA ANIS YUSNIMA........
SEMERAH CINTA ANIS YUSNIMA........

semerah hati..

semerah hati..
merah hati

Friday, May 6, 2011

rumah baru.....

penat lelah sepanjang 4 bulan bekerja ini akhirnya terbalas dengan kehadiran sebuah rumah baru yang dihadiahkan oleh suamiku kepadaku.....
girangnya rasa dihati ini tidak terperi lagi.... tidak sabar rasanya untuk mendiami kediaman baru kami....

rumah kami tidak besar... tapi aku cukup bersyukur dengan rezeki ini... rezeki kurniaan Allah kepada kami...

dalam pada kehairahan aku untuk mendiami kediaman baru kami... aku terpaksa menguruskan segala persiapan seorang diri... baik dari segi pembersihan rumah, pemilihan perabot, mengangkat barang, mengemas rumah dan sebagainya..... ini kerana suamiku amat sibuk dengan kerjanya... jam 7 pagi pergi kerja... jam 10.30 malam baru pulang..... jadi tinggal aku seorang saja untuk menguruskan semuanya...

bukan suamiku tidak tolong langsung... ada juga dia menolong.. tapi kasihan aku melihatnya terkejar-kejar untuk menguruskan segala hal....

jadi, oleh kerana pekerjaan aku sebagai kaunselor sekolah yang dikatakan balik awal ( ye ke???) , jadi aku mengambil alih tugas suamiku......
aku harus bijak membahagikan masa dengan kerja, tugasan, dan tanggungjawab.......

aku yakin... segala penat lelah aku ini akan membuahkan hasil dan kepuasan diri yang tinggi..... aku berharap agar segalanya berjalan dengan lancar...

No comments:

Post a Comment